Proč je bdělá pozornost lepší než čokoláda - David Michie

Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

Autor bestselleru "Dalajlamova kočka" si vzal na paškál znovu bdělou pozornost, meditaci – jednoduše řečeno: umění žít v přítomnosti, tady a teď, v přítomném okamžiku.
Vzal to tak trochu jako učebnici plnou praktických tipů, které si velmi dobře osvojí tvrdí praktici a naprosto obyčejní lidé, stejně jako ti, kdo se chtějí nebo se už zabývají meditací. K té je tady materiálu také spousta.

Kniha na mě působila dvojím dojmem.
Byla jsem nadšená z částí, které mne oslovily na té jednoduché úrovni… praktickými radami, logickými odpověďmi a zůstávala jsem v úžasu nad tím, jak jednoduché to vlastně všechno je.

 

Na druhé straně části, které byly věnovány opravdu meditaci a meditačním technikám už  pro mne byly obtížnější. Není to asi věc, které bych se chtěla v tuto dobu věnovat, ale posléze mi došlo, že skrze drobnosti všedního dne mohu velmi dobře právě k pravé meditaci přijít. Mít z ní radost.

A víte, čím mě autor dostal? Jednoduchostí, kterou BUDU PRAKTIKOVAT.

Malý tip pro každý den:

„Pokud máte mobilní zařízení, které umožňuje nastavit různé buzení, nařiďte si je tak, aby se spouštělo náhodně během dne, a aby to byly pokud možno nějaké příjemné zvuky nebo melodie. Bude to vaše buzení k pozornosti. Ať v tom okamžiku budete dělat cokoliv, snažte se to dělat s větší pozorností a bdělostí. Pokud budete řídit auto, jen řiďte. Pokud půjdete někam pěšky, jen jděte. Zkuste vypnout mentální vyprávění, které se k dané činnosti nijak nevztahuje, přitom ale provází naše jednání 47 procent času, a zaměřte se jen na to, co zrovna děláte.“

Možná, stejně jako já zjistíte, že máte neskutečně breptavou mentální mysl!

Ukecanou!

Ulhanou!

Sebemrskačskou…

A tak dále, to už si doplňte podle sebe. Faktem však je, že v neplodných myšlenkách, strachu, obavách, vzpomínkách, v babrání se ve věcech, které stejně nemůžeme změnit, strávíme celkem dost času.  Tohle je jednoduchá metoda, jak si vůbec ochutnat tu krásu vědomé pozornosti.

Je to jako s něčím, co nás opravdu baví, co upoutá naše smysly

David Michie sice píše o „čokoládě“, ale to až poté, co ho manželka přemluvila, aby tímto slovem nahradil slovo „sex“. Má pravdu, při obém, při sexu i při mlsání čokolády, se většinou plně soustředíme na prožitek. A o tom to je. Málo prožíváme to, co zrovna děláme. Tohle neustále připomínání se táhne knihou jako červená nit a tak i když snad budete úplně neotevření něčemu takovému, po dočtení této knihy už to v hlavě budete mít tak natlučené, že to by bylo, abyste tu bdělou pozornost u čtení aspoň někdy nezažili.

A dobrá, to je tedy ta druhá chvíle, kdy můžete knihu vzít do ruky podruhé a začíst se už tak, že "víte, jak bdělá pozornost vypadá". Náhle pak dostávají smysl i věci a části, které předtím tam moc zřejmé nebyly.

Jedna z těch mnohovrstevnatých knih, která každého čtenáře osloví něčím jiným.

O autorovi

David Michie již řadu let seznamuje čtenáře uspěchaného západního světa s buddhismem, a to formou esejistickou i beletristickou. Michieho tituly Pospěš si a medituj a Buddhismus pro zaneprázdněné byly přeloženy do mnoha jazyků, včetně češtiny. Celosvětový úspěch sklidila i jeho mistrovská série Dalajlamova kočka. David Michie se před čtenáři neskrývá za spisovatelským stolem. Pořádá populární semináře o meditaci a o práci s myslí, pravidelně vystupuje na významných humanitárních konferencích, spolupracuje s neziskovými organizacemi a přispívá do periodik, jako jsou The Daily Telegraph nebo USA Today. Na webové stránce www.davidmichie.com najdete jeho blog, ve kterém se pravidelně zaobírá tématikou bdělé pozornosti a příbuznými tématy. David Michie se narodil v Zimbabwe, studoval v Jižní Africe, žil v Londýně a nyní bydlí s rodinou v australském Perthu.

Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, 2016, www.synergiepubishing.com

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Partner magazínu:

Vyhledávání

Přihlášení

125px reklama

Vzkazník

apofaxa
http://juul01juul.diowebhost.com Southbound inkling shouting brainpower premedit...

150px reklama

120x240px vpravo

120x600px reklama

© 2011 VirtualDreams.cz